Pamatujete na džungli cestovních kanceláří, které po otevření hranic v devadesátých letech začaly vznikat ve velkém množství? Tahle doba už minula, méně spolehlivé cestovky opouštějí obor a setrvávají pouze ty nejlepší.
Když v roce 1997 zkrachovala CK Travela, byl z toho velký poprask ve všech médiích. Podobných kauz postupem času přišlo ještě několik. V letech 2002 a 2008 vyhlásily úpadek průměrně 3 cestovní kanceláře ročně. Poté přišla krize a čísla se zvýšila: 2009 – 7, 2010 – 4, 2011 – 10 cestovek v úpadku. Spolu s nimi opustila obor standardní cestou spousta dalších firem. V posledních letech se situace opět stabilizovala, dramatické výkyvy z doby po vypuknutí hospodářské krize v roce 2008 jsou pryč.
Od roku 2012 do 11. května 2016 se celkový počet aktivních CK, které eviduje ministerstvo pro místní rozvoj, snížil z 1092 na 881. To činí pokles o 19 %.
Podnikání ve sféře turismu je neustále obtížnější, vedle zvyšující se náročnosti podnikání v oboru dochází také ke zpřísnění přístupu pojišťoven k poskytování pojistky pro případ úpadku. Z toho vyplývá, že zůstávají jen ti, kdo splňují přísná kritéria a svou práci dělají dobře a zodpovědně. Snižování počtu společností tak můžeme vnímat jako pozitivní jev.
Jezdit s prověřenou společností se tedy vyplatí. Mimo jiné kvůli tomu, že zavedené české cestovní kanceláře mají velké zkušenosti s řešením celé škály problémů, jež vás mohou na místě dovolené potkat. Mají též nejaktuálnější a pravdivé informace o reálné situaci v destinacích a jsou připraveny v případě jakékoli nenadálé situace postarat se o své klienty tak, aby jejich dovolená proběhla bezpečně a bez omezení čerpání služeb.