Smutná holčička na letišti

Měl to být pohodový týdenní pobyt v oblíbeném letovisku Marsa Alam. Namísto toho uvízla maminka s dětmi na pražském letišti více než 25 hodin. Přinášíme její svědectví.
„S dětmi jsme ještě nikdy u moře nebyli. Cenově dostupná dovolená v egyptském letovisku Marsa Alam, kterou jsme ulovili v super akci za necelých 10 000 Kč na osobu, pro nás proto byla splněným snem. Naším přechodným domovem se měl stát na týden hotel Shoni Bay Resort v Marsa Alam, který se v sezóně prodává zhruba o třetinu dráž. Těšili jsme se na krásné, byť studenější moře, a bohatou all inclusive stravu.
Zájezd jsme kupovali online prostřednictvím známé cestovní agentury. Pořádající cestovkou ale byla Blue Style, která u nás působí od roku 1997. Platbu jsem provedla obratem kartou hned po objednání. Odlet byl naplánovaný na čtvrtek krátce po poledni. Se dvěma malými dětmi jsem dorazila na pražské letiště v naději, že se již za pár hodin budeme válet u moře na sluníčku. Bohužel let společnosti Skyline Express Airlines, která nás měla do Marsa Alam dopravit, začínal nabírat zpoždění."
Do Egypta nově poletíte s ukrajinskými aerolinkami. Tuzemská Smartwings u známé cestovky ostrouhala
„Nejprve šlo o pár desítek minut, později o nekonečné hodiny. Děti, kterým chtěli jejich rodiče dopřát možnost strávit jarní prázdniny u moře, začínaly poplakávat. Na letišti jsme nakonec trčeli až do pozdních večerních hodin. Nakonec nám sdělili, že letadlo ten den do Marsa Alam neodletí, dostali jsme poukázky na jídlo a ubytování v nedalekém hotelu a šli se na pár hodin prospat.
Ačkoliv jsme se z hotelu zpátky na letiště měli dopravit k odbavení, které bylo původně naplánováno na 9:30, pořádající cestovka nám brzy ráno poslala SMS, ve které bylo uvedeno, že odbavení proběhne zhruba o 45 minut dříve. O stres tedy nebyla nouze ani v pátek. Na letišti panoval chaos. Rodiče byli nevrlí, děti unavené. A nikdo z nás netušil, zda do Egypta opravdu odletíme."
Vyrazili jsme do Egypta s ukrajinskými aerolinkami. A tohle jsou naše dojmy
„Důvodem dlouhého zpoždění, které v našem případě činilo více než 25 hodin, byla závada na letadle, pro kterou pilot odmítl se strojem odletět. Na jednu stranu si velice cením jeho zkušeností a snahy o zajištění maximálního bezpečí posádky a cestujících, na druhou stranu mě velmi zklamala komunikace zmíněné cestovní kanceláře, která nás po sérii strohých vysvětlení odkázala na leteckou společnost.
Do Marsa Alam jsme nakonec odletěli v pátek lehce před 14. hodinou. Naše první dovolená ale bohužel rozhodně nedopadla podle představ. Cestovka nás v podstatě „okradla“ o dva dny u moře. Ze slíbených (a zaplacených) osmi dnů jsme tady tedy reálně strávili dnů šest. A to s obavami, zda cesta zpátky do Prahy proběhne bez komplikací.
Jarňáky u moře se nám tak ve finále příliš nevydařily a na mně teď je, abych vyjednala adekvátní kompenzaci. S ostatními cestujícími, kteří byli na palubě letu QU4377 přítomni, jsem v kontaktu, a tak vím, že i je pořádající CK odkázala s odškodněním na aerolinky, které zmíněný let operovaly, což je za mě krajně neprofesionální.“
Reklamace zpožděného letu vám může vynést až 600 eur
Autorský text a zkušenost jedné z cestujících letu QU4377
AKTUALIZACE: Dne 26. 3. 2025 do redakce přišel e-mail s vyjádřením, že klienti CK Blue Style budou odškodněni nikoli leteckou společností, ale samotnou cestovní kanceláří. Svým klientům, kterých se tato nepříjemnost dotkla, zašle po vyřízení nezbytné procedury 10 000 Kč na jejich bankovní účty.