Smutná holčička na letišti

Měl to být pohodový týdenní pobyt v oblíbeném letovisku Marsa Alam. Namísto toho uvízla maminka s dětmi na pražském letišti více než 25 hodin. Přinášíme její svědectví.
„S dětmi jsme ještě nikdy u moře nebyli. Cenově dostupná dovolená v egyptském letovisku Marsa Alam, kterou jsme ulovili v super akci za necelých 10 000 Kč na osobu, pro nás proto byla splněným snem. Naším přechodným domovem se měl stát na týden hotel Shoni Bay Resort v Marsa Alam, který se v sezóně prodává zhruba o třetinu dráž. Těšili jsme se na krásné, byť studenější moře, a bohatou all inclusive stravu.
Zájezd jsme kupovali online prostřednictvím známé cestovní agentury. Pořádající cestovkou ale byla Blue Style, která u nás působí od roku 1997. Platbu jsem provedla obratem kartou hned po objednání. Odlet byl naplánovaný na čtvrtek krátce po poledni. Se dvěma malými dětmi jsem dorazila na pražské letiště v naději, že se již za pár hodin budeme válet u moře na sluníčku. Bohužel let společnosti Skyline Express Airlines, která nás měla do Marsa Alam dopravit, začínal nabírat zpoždění."
Do Egypta nově poletíte s ukrajinskými aerolinkami. Tuzemská Smartwings u známé cestovky ostrouhala
„Nejprve šlo o pár desítek minut, později o nekonečné hodiny. Děti, kterým chtěli jejich rodiče dopřát možnost strávit jarní prázdniny u moře, začínaly poplakávat. Na letišti jsme nakonec trčeli až do pozdních večerních hodin. Nakonec nám sdělili, že letadlo ten den do Marsa Alam neodletí, dostali jsme poukázky na jídlo a ubytování v nedalekém hotelu a šli se na pár hodin prospat.
Ačkoliv jsme se z hotelu zpátky na letiště měli dopravit k odbavení, které bylo původně naplánováno na 9:30, pořádající cestovka nám brzy ráno poslala SMS, ve které bylo uvedeno, že odbavení proběhne zhruba o 45 minut dříve. O stres tedy nebyla nouze ani v pátek. Na letišti panoval chaos. Rodiče byli nevrlí, děti unavené. A nikdo z nás netušil, zda do Egypta opravdu odletíme."
Vyrazili jsme do Egypta s ukrajinskými aerolinkami. A tohle jsou naše dojmy
„Důvodem dlouhého zpoždění, které v našem případě činilo více než 25 hodin, byla závada na letadle, pro kterou pilot odmítl se strojem odletět. Na jednu stranu si velice cením jeho zkušeností a snahy o zajištění maximálního bezpečí posádky a cestujících, na druhou stranu mě velmi zklamala komunikace zmíněné cestovní kanceláře, která nás po sérii strohých vysvětlení odkázala na leteckou společnost.
Do Marsa Alam jsme nakonec odletěli v pátek lehce před 14. hodinou. Naše první dovolená ale bohužel rozhodně nedopadla podle představ. Cestovka nás v podstatě „okradla“ o dva dny u moře. Ze slíbených (a zaplacených) osmi dnů jsme tady tedy reálně strávili dnů šest. A to s obavami, zda cesta zpátky do Prahy proběhne bez komplikací.
Jarňáky u moře se nám tak ve finále příliš nevydařily a na mně teď je, abych vyjednala adekvátní kompenzaci. S ostatními cestujícími, kteří byli na palubě letu QU4377 přítomni, jsem v kontaktu, a tak vím, že i je pořádající CK odkázala s odškodněním na aerolinky, které zmíněný let operovaly, což je za mě krajně neprofesionální.“
Reklamace zpožděného letu vám může vynést až 600 eur
Autorský text a zkušenost jedné z cestujících letu QU4377