Známá cestovní kancelář nově nasadila na lety do Egypta letadla ukrajinské letecké společnosti Skyline Express Airlines. Byli jsme jedni z prvních cestujících, kteří let absolvovali!
Ještě než se vrhneme na samotný průběh zmíněného letu, hodí se vysvětlit, proč někteří turisté začínají létat do oblíbeného Egypta s leteckou společností Skyline Express Airlines. Ta byla založena v roce 2008 a od roku ji 2015 vlastní turecká firma Anex Tourism Group.
Důvodem, proč k tomuto rozhodnutí jedna z největších tuzemských cestovek přistoupila, byla snaha o zajištění dostatečné kapacity, množství a kvality spojů do svých destinací při zachování příznivých cen dovolených.
Mnoho cestujících tuto změnu vnímá negativně. Zástupci cestovky nicméně v oficiálních kanálech vášně uklidňují a zdůrazňují, že aerolinky splňují ty nejpřísnější podmínky pro leteckou přepravu a procházejí pravidelně různými kontrolami a audity.
V současné době se ve flotile zmíněných aerolinek nacházejí letadla Boeing různého typu (např. 737-800, 737-900ER, 757-300, 767-300ER, či 777-300) a v některých případech nabízejí i nadstandardní služby.
Do Egypta nově poletíte s ukrajinskými aerolinkami. Tuzemská Smartwings u známé cestovky ostrouhala
Odlet byl naplánovaný na 11 hodin našeho času, což některým cestujícím nevyhovovalo, protože člověk v podstatě „ztratí“ jeden celý den pobytu. Jak se ovšem můžeme dočíst v oficiálních podmínkách pořádající cestovní kanceláře: „První a poslední den je určen na přepravu.“
Průběh samotného odbavení byl naprosto totožný, jako v případě letů, které jsme absolvovali se společností Smartwings. Při nástupu do letadla nás pouze překvapil vstup ze střední části letadla, který je ovšem pro stroj 757-300 typický.
Ukrajinská posádka mluvila anglicky. Safety card byla nejen v ukrajinštině, ale také v angličtině. Češtinu jsme ovšem neobjevili, což některé turisty, kteří poukazovali na skutečnost, že si koupili zájezd u české cestovky, mírně rozladilo.
Jídlo v ceně letenky na palubě letadel směřujících do Egypta nečekejte. Bohužel během našeho letu zatím chyběla i možnost objednat si něco z palubního menu, což věříme, že letecká společnost ve spolupráci s pořádající cestovkou co nejdříve napraví. Během letu vám letušky donesou vodu, o kterou můžete v případě potřeby opakovaně požádat.
Co na této cestě hodnotíme pozitivně, byl nepatrně větší prostor pro nohy. Nedostatkem byl poněkud „ušmudlaný“ interiér letadla (včetně chybějících hygienických „deček“ na hlavových opěrkách), který by dle našeho názoru rozhodně zasloužil větší péči i toalety, které byly zhruba polovinu cesty (cca 4 hodiny a 15 minut) nekompromisně uzavřené.
Autorský text a zkušenosti cestujících na sociálních sítích