Podle posledních průzkumů evropští turisté starší 65 let mají 20% podíl na všech přenocování občanů EU. Utratí za nákup zahraniční dovolené až o 2 500 Kč více než průměrný český turista. Cestovní kanceláře se tak o ně začínají více zajímat. Senioři totiž představují důležitý a perspektivní prodejní segment.
V rámci nabídky cestovních kanceláří senioři dávají přednost kompletním zájezdům včetně ubytování v kvalitnějších hotelech (4*), dopravy, stravy, delegáta a transferu. Na místě už dle Eurostatu ale nejsou ochotni ve větší míře utrácet a výdaje v místě pobytu v průměru představují částku v hodnotě pouhých 13,7 EUR (2014). To nelze srovnávat například s útratami turistů z Lucemburska (120 EUR) nebo z Rakouska 107(EUR).
Vyhledávanými destinacemi jsou zejména Španělsko (včetně Baleárských ostrovů), Itálie, Řecko a Bulharsko. Ve prospěch některých z těchto destinací hovoří fakt, že některé jejich regiony, turistické centrály, či soukromí ubytovatelé finančně podporují příjezdové zájezdy, s cílem snížit dopady sezonních výkyvů. Velkému zájmu se těší také slovenské a maďarské termální lázně, které vykazují každoroční rostoucí tendence (cca 5 - 10 %) a autobusové poznávací zájezdy po Evropě. Movitější starší klientela je stálým klientem cestovních kanceláří v případě exotických poznávacích zájezdů. Výrazně zastoupeni jsou klienti tohoto segmentu v zemích jižní Ameriky a USA. V rámci Evropy se jedná například o Norsku a Madeiru, což potvrzují i největší cestovní agentury v ČR.
Typický senior si rád si připlatí za kvalitnější služby - delegát k dispozici po celou dobu zájezdu, ubytování s výtahem v blízkosti pláže. Preferuje přizpůsobivější tempo zájezdu, pravidelné přestávky a pobyt minimálně s plnou penzí. Současně platí, že senioři cestují převážně mimo hlavní sezonu a upřednostňují mírnější klima. Až 40 % seniorů se vrací do své oblíbené CK a jsou tak jejich věrnými klienty. Od cestovní kanceláře očekává senior důkladnou organizaci cesty bez stresujících situací. Klienti tohoto segmentu vyžadují osobní přístup a jen výjimečně objednávají zájezdy na internetu. Často zapomínají na aktivaci roamingu v telefonu, umístění potřebných léku do příručního zavazadla a ověření platnosti cestovního dokladu.