Asociace českých cestovních kanceláří už má výsledky ankety, která se týkala reklamací zájezdů. Reklamace letos klesly pod 0,6 %, ale některé opravdu stojí za to. Pojďte se s námi podívat, na co si lidé dokážou stěžovat!
AČCKA vyzpovídala 230 cestovních kanceláří a agentur a zjistila, že si lidé stěžovali o něco méně než loni, u některých z nich dokonce až o 40 %. Zároveň je nutno dodat, že si cestovky berou reklamace víc k srdci a víc reklamací řeší ku prospěchu zákazníka. Oproti minulým rokům ubylo kuriózních reklamací, o kterých jsme mimochodem psali – tenkrát jsme zmiňovali například chybějící klimatizaci ve stanu nebo mylné údaje o hrubosti písku na plážích.
Neoprávněné reklamace za letošní rok vyplynuly prý spíš ze zkresleného očekávání, ujednané služby však cestovky splnily. Cestující si zpětně stěžovali taky třeba na znění smlouvy, tedy na to, s čím se už dávno seznámili a podle jakých pravidel nakonec na dovolenou odjeli nebo odletěli. Zároveň měli někteří dojem, že platnost jejich osobních cestovních dokladů měla zajistit cestovní kancelář.
I přesto, že počet reklamací postrádajících objektivní a racionální příčinu ubylo, dost se jich přece jen našlo. Například:
A bylo jich ještě víc. Reklamace na takto iracionálním základu mívají za cíl jediné – získat část z ceny zájezdu zpátky, ať ze sebe konkrétní člověk udělá sebevětšího… Řekněme podivína.