Co si budeme dlouze povídat, cestování a celý cestovní ruch dostával dva roky pořádně na frak. Situace už se snad obrací k lepšímu, nicméně…
Něco si z dob vlády koronaviru nejspíš odneseme. Na cestování podle všeho teď lidi nahlížejí jinou optikou a trendy na rok 2022 možná leckoho překvapí.
V dubnu k moři, v červenci šplhat do hor, před Vánocemi na lyžovačku, mezitím nějaký ten prodloužený víkend v Česku. Nebo se prostě jen tak někam rozjet a až na místě se uvidí, co to člověku přinese. A šetřit, neutrácet, ať nezbankrotujeme.
Tak přesně od toho se teď lidi odvracejí a plánují jinak. Chtějí cestovat míň, zato si ale touží dovolenou užít na maximum. Proto se zdá, že budou dávat přednost kvalitnějším službám, ať už půjde o dopravu, ubytování nebo doplňkové služby.
Cestovní kanceláře a agentury teď například prodávají menší počet zájezdů, zároveň ale stoupá průměrná částka, kterou konkrétně Češi plánují utratit (a přitom to není vinou všeobecného zdražování). Cestování obecně lidem chybělo, a když už se do něj znovu pustí, tak ať to prostě stojí za to.
Turisti, kteří shánějí zájezdy u cestovních kanceláří a agentur, se teď dělí na dva tábory. Jedna skupina má svoje vytoužené místo a čeká, čeká a čeká, až se na něj bude moct konečně vypravit. Druhá skupina tohle přehodnocuje, slevuje ze svých tužeb a raději se vydá někam jinam, jen aby zkrátka a dobře mohla cestovat.
Protože se cestování po administrativní stránce značně zkomplikovalo a pro vycestování a návrat potřebujete plus mínus milión dokumentů na osobu, přičemž se ještě podmínky mění ze dne na den (v tom lepším případě), lidi se radši obrací na cestovky. A to i ti, kteří organizované zájezdy nevyhledávali.
Teď ale spoléhají na to, že cestovky se všechno dozví včas a budou schopné flexibilnější reakce než jednotlivec. Dalším důvodem je pak covidové pojištění nebo vrácení peněz za neuskutečněný zájezd.