Přejít k hlavnímu obsahu

Ve stanu nebyla klimatizace. Reklamace zájezdů bývají pěkně kuriózní

Pravidelná anketa, jejíž výsledky poskytuje Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, opět odhalila spoustu čísel, ale taky některé úsměvné reklamace a stížnosti. Oproti loňsku si Češi na zájezdy stěžovali téměř o polovinu méně.

To ale neznamená, že by výsledky ankety nakonec byly jedna velká nuda. Naopak. S cestovními kancelářemi do zahraničí vycestovaly za uplynulý rok asi dva milióny Čechů. Reklamace se sice dlouhodobě týká jen necelého 1 % ze všech zájezdů, z celkového množství však tvoří z 80 % ty neoprávněné.

Psi štěkali a v letadle jsme nedostali najíst

Obecně si lidi stěžují na počasí, na absenci občerstvení na krátkých charterových letech po Evropě, což však určuje přepravce, hlučné spolucestující i místní obyvatele. Neobvyklé nejsou stížnosti na štěkot psa v okolí nebo pohyb kuny po střeše. Další kategorií je nesrovnatelnost all inclusive na několika místech nebo nevhodně stanovený check-in a check-out v ubytovacích zařízeních.

Oprávněných reklamací je asi pětina ze všech

Oprávněné reklamace se obvykle týkají zpoždění letu o víc než 3 hodiny, podstatné změny programu poznávacích zájezdů nebo záměny objednaného pokoje, nefunkční klimatizace, vysoké teploty v ubytování a nezajištění transferu z letiště a na něj. V případech, kdy je na nedostatek cestovní kancelář upozorněna už během zájezdu, může dojít k rychlé nápravě, pokud je to možné (například vyřešit záměnu pokoje).

Stěžovat se dá na všechno

Čím dál častěji se ale objevují reklamace, které naprosto postrádají racionální základ a jejich cílem je buď získat něco zpět, nebo aspoň ukojit touhu někoho nebo něco kritizovat. Navíc jsou představy o výši kompenzace neodpovídající. Češi taky rádi vyhrožují právníky, a to zpravidla ještě dřív, než vůbec cestovka zaujme nějaké stanovisko.

Hrubý písek, jemný písek nebo kamínky? Měřili jste někdy částečky povrchu na pláži, abyste si na ně mohli postěžovat cestovce?

Kromě toho, že je možné, že někdo ve stanu postrádá klimatizaci, si lidé stěžují na to, že se v písku na pláži nedalo pořádně projet kočárkem, že během zájezdu, jehož středobodem byla prohlídka jeskyní, bylo moc času věnováno jeskyním, nebo že cestovka uváděla na pláži „hrubý písek“, který je definován frakcí 1,2-1,8 mm, přičemž kamínky na pláži dosahovaly frakce 0,5-5 cm.

Nic zkrátka není dokonalé…

Zdroj informací: TZ AČCKA

 
 
Rubrika:
Aktivity:

Poznání

Autor:
Petra Malá

Podívejte se na články ze stejných kategorií:

Ve stanu nebyla klimatizace. Reklamace zájezdů bývají pěkně kuriózní