„Máme rádi, když je cestování trochu akční,“ tak přesně tohle jsou slova Markéty Lomské z netradiční rodinné cestovky, kterou v roce 1992 založil její táta Láďa. Tenkrát vybral název Extrem Tour a nutno podotknout, že ne náhodou.
Extrem Tour totiž nabízí extrémně netradiční zážitky a zájezdy, které je odlišují od konkurence. Na druhou stranu není třeba se dle názvu obávat, že jde o extrémní zájezdy, co se fyzičky týče. V rozmanité nabídce najdete zájezdy „pro náročné i pohodáře“ – tak zní jedno z hesel cestovky.
Jaké jsou silné a slabé stránky cestovky a kde jí její majitelka vidí v horizontu pěti let? To vše se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Jaké jsou nejsilnější stránky Extrem Touru a proč?
„Mezi naše silné stránky patří zejména skutečnost, že jsme rodinná firma, nikoli nějaká obří fabrika. Tuhle skutečnost se také snažíme přenášet na naše zájezdy a vštípit ji i našim průvodcům.
Má slova potvrzuje řada zájezdů mikrobusem nebo na lodi, jejichž kapacita je omezená. Obvykle je pořádáme pro skupinky 10 až 16 osob. Dle počasí anebo konkrétní sestavy nám pak nedělá problém přizpůsobit program.
Naše priorita je nechat účastníkům dostatek volného prostoru, aby si dovolenou užili po svém. A je úplně jedno, jestli se to týká množství našlapaných kilometrů, náročnosti trasy, času stráveného historií, uměním, gastronomií či nasáváním atmosféry.“
Jaké jsou naopak slabé stránky Extrem Tour? A proč je považujete za slabší?
„Každá mince má dvě strany a ani u nás tomu není jinak. Protože si chceme za každou cenu uchovat status rodinné firmy, maličko nás to limitujev možnostech jak většího výběru zájezdů, tak prodejního rozmachu. I přesto se ale snažíme o zařazování nových lokalit do programu zájezdů. Na druhou stranu tím, že se nevěnujeme jedné oblasti, nemáme vše dokonale projeté a nastudované.
O to zajímavější, ale jednotlivé zájezdy jsou. Necháváme totiž účastníky, aby si na základě našich doporučení užili den podle svého, což samozřejmě ne každému vyhovuje. Někdy se totiž nevyhneme nějakému tomu tápání anebo bloudění. Ve finále to ale bývají ty nejtrvanlivější vzpomínky a zážitky.“
Jaký typ zájezdu je „nejmladší“ ve vašem zájezdovém portfoliu?
„Protože se mění požadavky našich klientů, museli jsme v posledních letech obměnit také nabídku zájezdů. Nově jsme do ní zařadili letecké zájezdy do hotelu s polopenzí.
Žhavou novinku pro rok 2018 představují nové lokality Menorca a Kampánie. A zřejmě jsme se dobře trefili, protože u Menorcy už máme jeden termín vyprodaný, druhý k tomu nemá daleko a Kampánie je prodaná komplet v obou termínech. Zájezdy sem pořádáme mimo hlavní sezónu (na jaře a na podzim), kdy tady panuje příhodné klima pro cykloturistiku a hotely nabízejí ještě příhodnější ceny. Kola si můžete vzít vlastní nebo je vypůjčit na místě.
Výhodou je luxusní zázemí, menším nedostatkem pouze jeden výchozí bod etap. V kombinaci s půjčením auta nebo nabídkou fakultativních výletů jde ale o parádní týden nabitý aktivním odpočinkem, poznáním i relaxem.“
Proč už nerealizujete zájezdy za vysokohorskou turistikou v Evropě?
„Ti, kdo nás znají delší dobu, si jistě budou pamatovat, že dříve značnou část našeho portfolia tvořily zájezdy zaměřující se na vysokohorskou turistku. Lidé ale začali postupem času jezdit např. do Dolomit sami a náš servis už příliš nepotřebovali.
Proto bylo potřeba přizpůsobit této nové skutečnosti i aktuální nabídku zájezdů. Časem se navíc ukázalo, že kombinace cykloturistiky a vysokohorské turistiky je neschůdná. K tomu všemu s tátou nejsme horští vůdci a museli jsme si na všechny akce najímat průvodce, takže jsme v horách zůstali jen na kolech a v zimě na lyžích.“
Jak dnes musí cestovní kancelář přemýšlet, aby zaujala potenciální klienty?
„Naprosto klíčová a nejdůležitější je pro nás spokojenost zákazníků, což je samo o sobě tou vůbec nejlepší reklamou ze všech. Ne vždycky se všechno pochopitelně podaří na 100 % a už vůbec není možné se zalíbit všem, ale naši zákazníci vědí, že pro ně uděláme vše, co se dá!“
Kde vidíte aktivity Extrem Tour za dalších 5 let?
„Protože roste poptávka po leteckých zájezdech, do budoucna bychom rádi využívali častěji možnosti letecké přepravy. Základní směr ale zůstává ai nadále budeme zajišťovat aktivní dovolenou pro všechny.
A to ať už půjde čistě o letecké zájezdy nebo o dopravu mikrobusem a paralelní nabídku leteckého spojení, čímž zůstává výhoda doprovodného vozidla v místě a tím i většího okruhu našich etap.
Dnes, za 5 i za 10 let pro nás stále platí: Všude dobře, tak co doma! :-)“