Když se objevila aplikace Záchranka, bylo to úžasné. Stačí podržet bod na displeji a ona hned volá o pomoc. Je přitom stavěná i na to, aby k tísňovému volání nedošlo omylem. Za dva roky, co funguje, už pomohla 1 500 osob.
V telefonu má Záchranku v současnosti asi půl miliónů lidí a v průměru ji využijí čtyři desítky osob denně. Díky ní se podle všeho podařilo i zkrátit výjezdové časy záchranářů. Teď už je aplikace propojena taky s Horskou službou.
Ať už nezvládnete situaci na sjezdovce, nebo vám dojdou síly v horské pustině, pomoc se k vám s největší pravděpodobností dostane rychleji, protože kromě jiného vás aplikace lokalizuje pomocí GPS. A vám stačí jen podržet bod na displeji. To je podle drsných chlápků v červených bundách skvělé, protože většina volajících není kvůli neznalosti terénu schopná říct přesně, kde se nachází.
Zatímco číslo na záchranku si pamatuje snad každý (i když bychom se asi divili), jak volat na Horskou službu věděl málokdo, zvlášť pak ti, kteří se do hor vydávali výjimečně.
V aplikaci turisté na horách najdou i informace o tom, kde je nejbližší stanice Horské služby. Obohacena byla i o lyžařské desatero, které taky moc lidí nezná.
Aplikace neustále prochází vývojem. Co umí? Třeba do ní můžete uložit svou adresu a poschodí, v němž bydlíte. Když pak při tísňovém volání přes Záchranku řeknete, že jste doma, budou záchranáři vědět, kde vás hledat – s GPS je totiž ten problém, že vás nedokáže lokalizovat přesně na metr, pokud jste v budově.
Aplikace také radí s první pomocí a interaktivně s uživatelem komunikuje. Bezvadnou zprávou je to, že ji mohou využívat i neslyšící, a to pomocí pěkných a přehledných ikonek.