Psal se 12. listopad 1996 a hodiny ukazovaly 18:40. Ve vzduchu poblíž letiště v Novém Dillí kroužilo několik strojů.
Nic nenasvědčovalo tomu, že zanedlouho dojde k jedné z největších leteckých katastrof v historii. Jedno z přistávajících a jedno ze vzlétávajících letadel se mělo minout ve vzduchu. Nebe ale ozářilo jasné světlo…
Ve vzduchu se střetly dva stroje – Boeing 747, který startoval do Dahránu v Saúdské Arábii s 289 cestujících a 23 členy posádky a Iljušin Il-76, který byl vypraven pro charterový let 1907 kazašských aerolinií z Čimkentu s 37 lidmi na palubě.
První ze strojů pilotoval kapitán Al-Šabajli s prvním důstojníkem Nazirem Khanem. Řídicí věž letounu přikázala vystoupat do letové hladiny jedna-čtyři-nula, tedy 14 tisíc stop (cca 4 300 metrů).
Bohužel ve stejnou chvíli k letišti mířil i kazašský iljušin s kapitánem Genadijem Čerepanovem a radistou Igorem Reppem. Tento stroj dostal pokyn letět v hladině 150. Proti sobě letící stroje se měly minout s rozestupem tisíce stop (okolo 300 metrů).
K bezproblémovému vyhnutí ale nedošlo. Stroje se zcela nečekaně a nepochopitelně srazily. Ocasní plochy kazašského letounu narazily do křídla Jumbo Jetu. Potom ocas iljušinu zasáhl i horizontální stabilizátor boeingu a odsekl z něj více než pětimetrový kus. Netrvalo to dlouho a posádka boeingu ztratila nad strojem kontrolu.
Trosky obou letadel dopadly na zem zhruba 100 km západně od Dillí, cca 7 kilometrů od sebe. Následné vyšetřování ztížila skutečnost, že se trosky letadel při pádu v rychlosti vyšší než 1 100 km v hodině zavrtaly do zhruba desetimetrové hloubky!
Během katastrofy zemřelo 349 osob. A to i přes bleskovou akci záchranářů, kteří ze strojů vyprostili šest žijících pasažérů. Ti ale zanedlouho mnohačetným poraněním podlehli.
Asi každého na tomto místě napadne, jak ke střetu letadel, která se měla podle pokynů řídicí věže minout o více než 300 metrů, vlastně došlo. Chyba nebyla na straně řídicího letového provozu, nýbrž posádky kazašského letounu, která neuměla dobře anglicky, a kvůli tomu pokyn věže vyhodnotila špatně.
Namísto v 15 tisících stop letěl iljušin ve výšce 14 tisíc stop, což následně zapříčinilo leteckou tragédii. Podle záznamů z černých skříněk si Repp v poslední chvíli uvědomil, že se dopustili chyby. Varoval pilota a ten začal okamžitě stoupat. Na to však už bylo příliš pozdě a oba stroje do sebe narazily.